10. 2. 2010

Strana zelených požaduje zachování současného dopravního opatření v Legerově ulici, které spočívá v jejím zúžení ze čtyř pruhů na tři. Dosavadní studie naznačují, že opatření pomohlo snížit znečištění ovzduší v nejhůře potiženém místě Prahy.

MagistrálaStrana zelených považuje snížení počtu pruhů v Legerově ulici za dílčí opatření, jehož účinnost nemohla být dosud řádně vyhodnocena. Považuje však za povinnost města řešit zdraví ohrožující situaci v Legerově ulici hned a nečekat několik (desítek) let na dokončení automobilových okruhů nebo na další opatření, které ODS slibuje, ale nerealizuje.

“Praha potřebuje zklidnit centrum a urychleně dostavět vnější okruh. Je zásadní chybou, že neprofesionálním přístupem vedení města a magistrátu se výstavba okruhu neúnosně prodlužuje,” řekla Zuzana Drhová.

“Přístup k Legerově ulici ukazuje, nakolik si vážíme hodnot jako je zdraví, solidarita a úcta k zákonu. Legerova je dnes nejšpinavější a nejhlučnější ulicí v Praze. Není normální, aby rychlost dopravy byla důležitější než zdraví obyvatel Legerovy ulice. Rada hlavního města už úplně přestala mluvit o zavedení mýtného, výstavba tolik potřebných záchytných parkovišť na okrajích města se úplně zastavila,” komentovala návrh TSK na rozšíření provozu v Legerově ulici Petra Kolínská.

“Severojižní magistrála je největším komunistickým urbanistickým omylem hlavního města a je třeba ji co nejrychleji přeměnit v bulvár se zelení, veřejnou dopravou a zahrádkami u restaurací a hotelů,” uvedl Petr Štěpánek, zastupitel hlavního města a městské části Praha 4.

“Dokud je magistrála nenahraditelnou dopravní tepnou, můžeme její kapacitu zvýšit například tím, že vyhradíme jeden pruh pro veřejnou dopravu – expresní městské autobusy a taxíky,” navrhuje Petra Kolínská.