10. 9. 2009
Pražský magistrát před nedávnem zveřejnil informaci o zamýšlené přestavbě Libeňského mostu. Historicky cenné stavbě hrozí, že bude přes nesouhlas odborné veřejnosti zbořena a na jejím místě vyroste nový most.
Tisková zpráva základních organizací Strany zelených v Praze 7 a 8 ze dne 10.9.2009
Ten má být o pět metrů širší, plánovači zde dále uvažují o zdvojnásobení počtu jízdních pruhů a zúžení chodníků. Strana zelených odmítá tento plán, který by těžce poškodil kvalitu života obyvatel Holešovic a libeňské Palmovky.
Primátor Pavel Bém se v posledních komunálních volbách prezentoval heslem auta pod zem. Navrhované zvýšení kapacity Libeňského mostu pro automobilovou dopravu je však krokem přesně opačným směrem. Vytváří kapacitní radiálu na spojnici obytných částí města, která budou zasažena negativními vlivy automobilové dopravy – hlukem, prachem i výfukovými plyny.
„Nezpochybňujeme potřebu rekonstrukce mostu, ale odmítáme zneužití jeho opravy ke zdvojnásobení počtu jízdních pruhů,“ říká Ondřej Mirovský, zastupitel SZ z Prahy 7. „Zelení žádají přehodnocení rekonstrukce Libeňského mostu. Místo lobbistů betonářských firem a milovníků automobilů musí do této akce promluvit odborníci na statiku, památkáři a urbanisté,“ dodává Mirovský.
„Vyspělý svět se snaží chránit centra měst před automobilovou dopravou. Moderní velkoměsta upřednostňují způsoby pohybu po městě, které jsou šetrné k lidem – zejména veřejnou dopravu, cyklistiku a chůzi. Vedení pražské radnice v oblasti dopravy dodnes uvažuje způsobem typickým pro sedmdesátá léta minulého století,“ poznamenává Petr Vilgus, zastupitel SZ z Prahy 8.
„Libeňský most propojuje dvě hustě obydlené oblasti, kde nemá co dělat tranzitní doprava. Členové a zastupitelé Strany zelených v Praze 7 a 8 vyzývají magistrát, aby při přípravě rekonstrukce Libeňského mostu důrazně odmítnul zdvojnásobení počtu jízdních pruhů a snížení komfortu pro chodce a cyklisty,“ dodává Vilgus.