26. 5. 2008

Příprava stavby dočasné tramvajové trati, která spojí Hradčanskou, Letnou a Holešovice, začne okamžitě. Včera o tom rozhodl krizový pracovní tým primátora Pavla Béma (ODS).


Investorem bude odbor městského investora. I když vše půjde hladce, cestující se po ní ale svezou nejdříve až tak za šest měsíců. Rozhodnutí je reakcí na situaci, která nastala minulý týden poté, co přestaly tramvaje jezdit přes Letenskou pláň a uzavřena byla ulice Milady Horákové. Po dopravním kolapsu přistoupilo město k opatřením, díky nimž se cestování v této části města stalo snesitelnějším. V tomto týdnu se neobjevily žádné závažnější problémy. Radní Radovan Šteiner (ODS) řekl, že trasa tratě je v této chvíli zhruba navržena, bude v podstatě pokračováním tratě vedoucí kolem Pražského hradu. Někde v prostoru dnešní točny na Špejcharu vstoupí na Letnou a bude kopírovat zařízení staveniště tunelů Blanka.
„Dopravní podnik již provedl místní šetření a z něho vyplývá, že délka této provizorní tratě by měla být asi 1025 metrů,“ řekl mluvčí Dopravního podniku (DP) Ondřej Pečený. V předpokládané trase údajně prakticky nejsou vzrostlé stromy. DP, který bude s investorem úzce spolupracovat, má podle Pečeného vlastní kapacity na přeložení kolejí. Přeložení trati přijde na sto miliónů korun. Jak uvedl ředitel odboru městského investora Jiří Toman, nejprve se musí navržená komunikace promítnout do územního plánu. „Pak vytipujeme případné stromy a necháme udělat posudky jejich zdravotního stavu. Pak se musí počkat na územní rozhodnutí,“ řekl. Toman nechtěl věštit, ale připustil, že za ideálního stavu, když se nikdo nebude odvolávat a nevyskytnou se jiné problémy, by mohla být trať hotová tak za půl roku. „Dříve určitě ne,“ míní Toman.
Cestujícím by se ale mělo ulevit již od 9. června, kdy skončí oprava ulice Milady Horákové a bude tam hned možné vrátit náhradní autobusovou dopravu, která dosud jezdí Korunovační. Dopravní podnik již do ní také nasadil nízkopodlažní spoje a vyřešil tak stížnosti cestujících.
V současné době je v uvažované trase osmimetrový pruh pro dopravu, ke kterému se nikdo „nehlásí“. Metrostav totiž tvrdí, že jde pouze o obslužnou komunikaci stavby. Opoziční politici z magistrátu i Prahy 7 v něm ale vidí přípravu objízdné silnice pro auta.
„Zřejmě už na začátku týdne začali stavět, dnes už tam byly i kabeláže a jsou tam připraveny nástupní ostrůvky. Stavební povolení dostali až dodatečně ve čtvrtek,“ řekl včera Právu zastupitel Prahy 7 Ondřej Mirovský (SZ).
Podle jeho slov je možné, že bude chtít magistrát navzdory svým tvrzením zlegalizovat objízdnou trasu pro auta právě tudy, možné je však i to, že jde o přípravu tramvajové přeložky. Mluvčí DP řekl, že tramvajová trať a automobilová mají být blízko sebe.

Autor: Jana Šprunková, Jakub Mračno

Zdroj: Právo 24.5.2008