1. 9. 2008
Nic nepobouřilo za poslední roky žižkovskou veřejnost tak, jako plánovaná výstavba podzemních garáží. Teď to ale vypadá, že ze smělých plánů radnice třetí městské části sešlo. Alespoň v případě projektu na Škroupově náměstí. Rada se ve čtvrtek jednohlasně shodla, že od záměru ustoupí.
„Pozastavíme projektovou přípravu a stopne se i probíhající hodnocení vlivů záměru na životní prostředí,“ řekl místostarosta pro oblast dopravy Zdeněk Lochman (ODS). Podle něj zůstane dokumentace „v šuplíku“.
Současná analýza dopravy totiž ukázala, že tam garáže nejsou potřeba. „Po zavedení zón placeného stání se situace výrazně zlepšila,“ doplnil.
Místní občanské sdružení, které proti podzemnímu parkování bojovalo setkáními s novináři, happeningem nebo peticí, teď může jásat.
Pomohlo zavedení parkovacích zón
„Samozřejmě, že jsme moc rádi. Že bychom k tomu výrazně přispěli naší peticí s tisíci podpisy, si však nemyslím. Spíš je to o tom, že po zavedení zón klesla obsazenost volných míst. Přes den je to kolem pětašedesáti procent a přes noc kolem devadesáti. Městská část by proto těžko hledala investora, který by do projektu dal peníze,“ domnívá se Ada Šatochinová z místního občanského sdružení.
„Výstavba garáží pro nás všechny byla tématem číslo jedna. Výrazně by to zhoršilo kvalitu bydlení,“ domnívá se Martina Hluboká, která poblíž náměstí bydlí.
Na zbytečnost podzemního parkování už před časem poukazovali zastupitelé za Stranu zelených.
„Je logické s analýzou počkat až do doby, než se zavedou zóny. Analýza navíc úřad přijde daleko levněji než přípravné práce,“ domnívá se Ondřej Rut (SZ). Podle něj by tak městská část měla postupovat také v případě plánování stání v Ondříčkově ulici nebo Pod Lipami, kde ještě nejsou zóny zavedeny.
Nejblíže realizaci mají garáže se 424 místy u náměstí Jiřího z Poděbrad. Ty chce městská část postavit co nejdříve. Investora, který se bude na stavbě podílet, však zatím nemá.
Autor: Lucie Boháčová
Zdroj: Pražský deník 1.9.2008