27. 1. 2010

Přehled hlavních aktivit zastupitelů za Stranu zelených v ZHMP v roce 2009.

 

LEDEN

Zelení bojují o zachování azylového domu

Na lednovém jednání zastupitelstva HMP předal senátor Jaromír Štětina zástupcům města petici, ve které petenti žádali zachování azylového domu občanského sdružení Společnou cestou, který dlouhodobě fungoval pro matky a rodiny s dětmi na Praze 11 a za dobu svého působení pomohl stovkám rodin. Přesto sdružení obdrželo od městské části v listopadu 2008 výpověď z nájmu. Starosta Prahy 11 Dalibor Mlejnský přislíbil další jednání v této záležitosti. Zelení zastupitelé se postavili za záchranu azylového domu. Na únorové jednání ZHMP je přišel podpořit i ministr Michael Kocáb. Přes veškeré snahy a bouřlivé protesty byl pronájem budovy k 28.2. 2010 ukončen a objekt převzala městská část.

http://praha.zeleni.cz/12411/clanek/zeleni-podporuji-zachovani-azyloveho-domu-na-praze-11/

 

ÚNOR

Zelení v Praze vyjádřili svůj nesouhlas s nákupem autobusů pro DP

Ačkoli patří Praha k městům s největším znečištěním ovzduší v ČR a v Praze se na tomto znečištění podílí ze 70 % automobilová doprava, vedení Dopravního podniku, kde má většinu ODS, odmítlo při nákupu 620 nových autobusů zařadit do výběru i typ na plynový pohon, a to i přes jeho prokazatelné výhody.
Petra Kolínská k tomu uvádí: „Rozhodnutí představenstva Dopravního podniku je špatnou zprávou pro všechny obyvatele Prahy, a to bez ohledu na to, zda využívají MHD.  Špinavý vzduch a nadměrná hluková zátěž totiž nepříznivě působí na zdraví všech Pražanů. Možná, že nákupem autobusů na naftu ušetřil DP v tuto chvíli pár milionů, ale zdravé životní prostředí má jistě vyšší cenu.“

http://praha.zeleni.cz/12282/clanek/praha-promarnila-sanci-zlepsit-cistotu-ovzdusi-a-usetrit-penize/

 

BŘEZEN

Zelení vystoupili proti prodloužení trasy metra A na pražské letiště Ruzyně

Napojení letiště Ruzyně na centrum města kapacitní kolejovou dopravou totiž levněji a rychleji zajistí modernizovaná železniční dráha. Výstavba metra na letiště v délce 13 kilometrů přijde minimálně na 40 miliard Kč, provozní náklady jsou odhadovány na 500 mil. ročně.  Modernizace železnice Praha – Kladno s odbočkou na letiště bude  stát  min. o  10 miliard méně a její provoz bude ve srovnání s linkou metra do stejného místa levnější o 200 milionů korun ročně. Kromě nižších nákladů a rychlejší realizace má železnice oproti metru při obsluze letiště i další výhody: např. kratší jízdní dobu nebo větší komfort pro cestující – více místa pro zavazadla, toaleta, první třída.
Zelení proto považují za důležité, aby město před vedením metra trasy A na letiště dalo přednost výstavbě metra trasy D, a to financováním z veřejných rozpočtů. Financování prostřednictvím PPP (Public Private Partnership – Partnerství veřejného a soukromého sektoru) totiž fakticky znamená odklad o několik dalších let.

http://praha.zeleni.cz/12513/clanek/jak-dal-s-vystavbou-prazskeho-metra-uprednostnit-trasu-d-/


Zelení odsoudili další pokus zastavět rozsáhlé plochy zeleně

Radní hlavního města jednali v březnu o dalších změnách územního plánu, které doporučil ke schválení Výbor územního rozvoje. Byly mezi nimi také návrhy na vyhlášení veřejně prospěšné stavby pro novou letovou dráhu na letišti Ruzyně (RWY 06R/24L) a na zpracování územní studie urbanizace „Trojmezí“.

Nová letová dráha bude představovat zvýšenou hlukovou zátěž. Praha je přitom již dnes nejpostiženějším regionem a nadlimitní hlukovou zátěží je ohroženo zhruba 50% Pražanů. Bez jasného stanovení limitů růstu letiště a podmínek pro omezení nočních letů nad Prahou proto nelze s touto stavbou souhlasit.
„Trojmezí“ je zelené území o rozloze 268 ha, což je plocha téměř poloviny  rozlohy městské části Praha 1 (MČ Praha 1 má rozlohu 550 ha). Podle  konceptu nového územního plánu má být i nadále toto území nezastavitelné, protože je součástí celoměstského systému ochrany zeleně. Předložená změna mění záměry s tímto územím a otevírá je pro možnou zástavbu.  Zuzana Drhová, zastupitelka a členka výboru územního rozvoje k tomu řekla: „Nesouhlasíme s tím, aby se o rozšiřování letiště či zástavbě Trojmezí rozhodovalo mimo přípravu územního plánu. Obě navržené změny je třeba posoudit v širších souvislostech, se zohledněním dopadů na hlukové limity či celoměstský systém zeleně, a ne jako samostatné developerské projekty.“

http://praha.zeleni.cz/12548/clanek/zeleni-kritizu
ji-dalsi-pokus-zastavet-rozsahle-plochy-zelene/

 

DUBEN

Zelení kritizovali komunikaci s veřejností během přípravy územního plánu

Zásady územního rozvoje jsou první fází přípravy územního plánu hlavního města Prahy a stanovují závazné podmínky pro následný podrobnější územní plán. V Zásadách se rozhoduje o tak důležitých věcech, jako je trasování velkých dopravních staveb nebo ochrana zelených ploch.  K tomuto dokumentu došlo zpracovateli během měsíce od občanů  více jak 4000 připomínek. Přesto se 2. dubna konalo jediné veřejné projednání – v nevhodný čas v pracovní den dopoledne, v malých prostorách, které neodpovídaly zájmu veřejnosti, bez nahrávací techniky.
Klub SZ byl znepokojen tímto přístupem a vyjádřil požadavek, aby se veřejná projednání územního plánu pro příště konala na všech městských částech a projednání předcházela srozumitelná osvětová kampaň prostřednictvím webových stránek městských částí a radničních periodik.


http://praha.zeleni.cz/12796/clanek/praha-nezvlada-komunikaci-s-verejnosti-behem-pripravy-uzemniho-planu/

 

 

KVĚTEN

Zelení v Praze opět řekli NE olympiádě

Podle dubnového šetření agentury STEM si olympiádu v Praze nepřejí tři z pěti Čechů. V Zastupitelstvu hlavního města Prahy, které kandidaturu v roce 2007 podpořilo, naopak dlouhodobě hlasují tři z pěti zastupitelů pro konání olympijských her a zastupitelé SZ jsou se svým „NE olympiádě“ v menšině.

Zastupitelstvo se od roku 2007 vyjadřovalo k olympiádě minimálně čtyřikrát: při schvalování kandidatury v březnu 2007, při schvalování finanční podpory pro obecně prospěšnou společnost PRAHA OLYMPIJSKÁ, o.p.s. v roce 2007 (45 mil. Kč) a v roce 2008 (14, 6 mil. Kč v dubnu a 10, 9 mil. Kč v prosinci). Podle zelených by bylo vhodnější investovat tyto částky do školství, sociálních služeb či veřejné dopravy.
Záměr olympiády v Praze standardně podporuje 42 zastupitelů klubu ODS a 8 zastupitelů z řad ČSSD a KSČM, tj. více jak dvě třetiny zastupitelů. Pro olympiádu naopak důsledně nehlasují zastupitelé Strany zelených.

 

http://praha.zeleni.cz/13058/clanek/tri-petiny-cechu-proti-olympiade-v-praze-tri-petiny-zastupitelu-pro/

http://strana.zeleni.cz/302/6382/file/

 

 

Byl vznesen požadavek na navýšení financování DP

Zelení při květnovém schvalování rozpočtu v ZHMP vznesli společný požadavek čtyř menšinových klubů na navýšeni rozpočtu kapitálových a běžných výdajů vlastního hl. m. Prahy na r. 2009 v kapitole 03-doprava pro Dopravní podnik hl. m. Prahy za současného snížení rozpočtu kapitálových výdajů v kapitole 02-městská infrastruktura a kapitoly 03-doprava. Tento  návrh nebyl přijat. Petra Kolínská zde také vyzvala k vedení debaty na toto téma.

 

 

http://praha.zeleni.cz/13318/clanek/ods-blokuje-diskusi-o-financovani-dopravniho-podniku/

 

 

Demonstrace za referendum o Klánovickém lese odkryla hlubší kořeny problému

V odpoledních hodinách 4. května se v Klánovicích konala demonstrace za referendum o budoucnosti místního lesa. Již dlouho trvající boj Pražanů proti záměru vybudovat místo části Klánovického lesa golfové hřiště, přilákal na pochod směřující k úřadu městské části na 700 lidí. Demonstrace za referendum se velmi brzy transformovala v demonstraci proti pražskému primátorovi Pavlu Bémovi. Ten je, podle řady demonstrujících a řečníků, hlavním viníkem současného neutěšeného stavu v Klánovicích. Nový klánovický starosta Jaroslav Losert byl vyzván, aby vysvětlil důvody své nové náklonnosti k projektu vybudování golfového hřiště, ale nebyl s
chopen podat žádný argument. Zato si od demonstrantů vysloužil hlasité volání po rezignaci. Místní referendum podpořila přímo v Klánovicích také poslankyně Kateřina Jacques.

Fotografie z demonstrace najdete zde.


 

 

http://praha.zeleni.cz/13001/clanek/demonstrace-za-referendum-o-klanovickem-lese-odkryla-hlubsi-koreny-problemu/

 

ČERVENEC

Pražským volebním lídrem se stal radní Petr Štěpánek

Dne 19. července 2009 se na Novotného lávce sešla krajská konference Strany zelených v Praze. Hlavním bodem jednání byla volba pražského volebního lídra a dalších kandidátů pro kandidátku strany pro předčasné volby do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR. Delegáti sjezdu zvolili volebním lídrem pražské kandidátky SZ pražského radního pro životní prostředí Petra Štěpánka, který získal přes 80 % hlasů.

Na další místa kandidátky byla zvolena Klára Laurenčíková, náměstkyně ministryně školství, mládeže a tělovýchovy pro oblast sociálních programů ve školství a Ondřej Mirovský, předseda finančního výboru v Praze 7 a vůdčí osobnost kampaně Zachraňme Letnou.

Na dalších místech se objevili mj. zastupitelka hl. m. Prahy Petra Kolínská, bojovník za záchranu Klánovického lesa Ladislav Hrabal, zastupitel z Prahy 3 Ondřej Rut nebo radní pro životní prostředí z Prahy 10 Roman Rogner. Nejsilnějším kandidátem podzimních předčasných voleb do Poslanecké sněmovny byl herec, občanský aktivista a zastánce gay a lesbické menšiny Jiří Hromada. O zvolení do dolní sněmovny českého parlamentu v Praze se měl ucházet ze 7. místa na kandidátce Strany zelených.

Ústavní soud předčasné volby do Poslanecké sněmovny v září zrušil.

http://praha.zeleni.cz/13650/clanek/prazskym-volebnim-lidrem-je-radni-petr-stepanek/


 

SRPEN

Co pomůže veřejné dopravě v Praze – pět konkrétních návrhů

Zelení považují kvalitní a hustou síť veřejné dopravy za jeden z nejdůležitějších pilířů fungování města. Proto  v Praze dlouhodobě kritizují snižování dotace pro Dopravní podnik a zásadně nesouhlasí s omezením dostupnosti veřejné dopravy v Praze.

„Pokud nechceme, aby celé město za pár let vypadalo jako jedna velká magistrála, musíme více investovat do rozvoje a zkvalitňování MHD. Investice do veřejné dopravy se městu vrátí v podobě čistšího vzduchu, snížení hlukové zátěže a méně zabetonovaného městského prostoru,“ komentovala diskuse o financování DP členka dopravního výboru Petra Kolínská.

Strana zelených vyzvala vedení města, které je zároveň valnou hromadou Dopravního podniku HMP, aby:
1)    V souladu s programovým prohlášením rady HMP navýšilo investice do veřejné dopravy – peníze chybějí na generální rekonstrukce tramvajových tratí, nákup nových autobusů a tramvají a bezbariérové úpravy (např. nejvytíženější stanice metra I. P. Pavlova je nepřístupná pro osoby s omezenou možností pohybu, což se týká nejen seniorů a osob handicapovaných, ale i všech rodičů s malými dětmi).
2)    Iniciovalo úpravu tarifu MHD tak, aby byl jednoduchý, přehledný a řídil se principem „čím více jezdíte, tím méně platíte“ (např. zavedlo pohyblivou roční jízdenku a zvýhodnilo nákup většího množství jednotlivých jízdenek).
3)    Zajistilo osvětovou kampaň a další měkká opatření s cílem snížit počet černých pasažérů.
4)    Garantovalo, že změny ve vedení tras se realizují teprve na základě odborné analýzy potřeb cestujících.
5)    Předložilo výsledky externího auditu efektivity hospodaření DP k projednání zastupitelstvu HMP.

http://praha.zeleni.cz/13845/clanek/-co-pomuze-verejne-doprave-v-praze-pet-konkretnich-navrhu-/

Vyjádření SZ k návrhu rozpočtu města pro rok 2008. 

Vyjádření SZ k návrhu rozpočtu města pro rok 2009.

 

ZÁŘÍ

Bezbariérové úpravy ve stanicích metra musí postupovat rychleji

Metro představuje rychlý a pohodlný způsob dopravy po městě, je nepostradatelné i co se týče přestupu na linky povrchové dopravy a při nemožnosti výstupu na velkých přestupních stanicích se cesta několikanásobně protahuje. Mnozí jej však nemohou plně využít, protože v 25 z 57 stanic chybí bezbariérový přístup. Problém přístupnosti metra se přitom netýká jenom osob s tělesným postižením, ale také rodičů s malými dětmi a seniorů. Zelení prosazují, aby se každý rok zpřístupnila alespoň jedna starší stanice metra. Poslední bezbariérová úprava metra se realizovala v roce 2006, v příštím roce by měla získat bezbariérovou úpravu stanice Národní. Pokud budeme postupovat tempem jedna stanice za 4 roky, získáme bezbariérové metro za sto let.
„Bezbariérové metro se musí stát jednou z priorit rozvoje veřejné dopravy ve městě. Situace je opravdu vážná – například na území Prahy 2, kde jsou stanice všech tří linek metra, není ani jedna bezbariérová, a to přesto, že je mezi nimi I. P. Pavlova – nejvytíženější stanice ve městě. U této stanice je druhý východ potřeba i z bezpečnostních důvodů“ uvedl člen ZHMP
Karel Jech.
Zelení proto na jednání zastupitelstva navrhli, aby městská rada předložila do konce roku harmonogram zpřístupnění stanic metra pro období 2010 –2020 a návrh financování těchto úprav. Návrh byl ale hlasy ODS zamítnut.

http://praha.zeleni.cz/14234/clanek/bezbarierove-upravy-ve-stanicich-metra-musi-postupovat-rychleji/

ŘÍJEN

Praha riskuje další zpoždění výstavby Pražského okruhu

V říjnu 2008 Nejvyšší správní soud zrušil tzv. „změnu 1000“ pražského územního plánu a vrátil tak jeho podobu do roku 1999. Po necelém roce Magistrát hlavního města dokončil opakované projednání změny 1000 a zopakoval stejné chyby, kvůli kterým byla tato změna zrušena. Neshody ji provázejí zejména ohledně trasování severozápadní části Pražského okruhu (Ruzyně –  Suchdol –Březiněves) a výstavby nové vzletové dráhy na letišti Ruzyně (která je nyní řešena formou celoměstsky významné změny).

Zastupitelé neměli možnost se včas seznámit se vznesenými připomínkami ke změně 1000 a s jejich vypořádáním. Na jediný výbor územního rozvoje, kde se vypořádání připomínek mělo projednávat, nebyly dodány podkladové materiály. Stejně tak se město brání posouzení vlivů na životní prostředí (SEA), přestože dochází přijetím změny 1000 ke změnám funkčního využití ploch.

Výsledkem tohoto chybného postupu může být situace, že vnitřní městský okruh, jehož součástí je i tunel Blanka a navazující stavby, bude dokončen dříve než okruh okolo Prahy. Prahou se tak povalí auta, která měla jezdit po vnějším okruhu.

http://praha.zeleni.cz/14278/clanek/praha-riskuje-dalsi-zpozdeni-vystavby-prazskeho-okruhu-/

 

Zelení vyzvali občany k účasti na přípravě územního plánu

Hlavní město Praha připravuje nový územní plán, který určí podobu našeho města na desítky let. Územní plán určuje, zda za naším domem bude park, školka nebo administrativní centrum či parkoviště.

Strana zelených 21.10. v rámci happeningu na Vítězném náměstí informovala veřejnost o tom, kdy a kde se mohou seznámit nejen s celým návrhem územního plánu, ale i s konkrétními kauzami a jak mohou efektivně zasáhnout do projednávání.
„Zelení nejsou proti veškeré výstavbě. Požadují ale, aby neohrožovala zelené plochy, respektovala charakter jednotlivých čtvrtí a brala ohled na přání těch, kdo v daném místě žijí. Dosavadní způsob projednávání změn územního plánu ukazuje, že tvář města utvářejí spíše developeři a veřejný zájem je opomíjen,“ řekla
Petra Kolínská, předsedkyně pražské SZ a zastupitelka hlavního města.

Fotografie z happeningu najdete zde.

http://praha.zeleni.cz/14365/clanek/zeleni-vyzvali-obcany-k-ucasti-na-priprave-uzemniho-planu/

 

LISTOPAD

Zelení podpořili řidiče DP

Strana zelených protestuje proti tomu, aby se špatná ekonomická situace dopravního podniku řešila snižováním platů řadových zaměstnanců. Nedostatek financí pro veřejnou dopravu má jasnou příčinu – nadměrné investice do infrastruktury pro individuální automobilovou dopravu a z toho vyplývají nedostatek financí pro dopravní podnik. Současné problémy dopravního podniku nejsou nečekané, na jeho nebezpečné podfinancování upozorňovala Strana zelených již v listopadu 2008 při schvalování rozpočtu pro rok 2009 a opakovaně podpořila návrhy na zvýšení provozní i investiční dotace.
Za současnou situaci, kdy jde již druhým rokem téměř polovina všech peněz na dopravu v Praze do tunelu pod Stromovkou, a dotace pro dopravní podnik jsou každým rokem nižší, nese plnou odpovědnost primátor Bém a radní pro dopravu Radovan Steiner. „Pokud by si někdo měl snížit mzdu, jsou to právě radní odpovědní za finance města a dopravní politiku,“ řekla Petra Kolínská.
Provozní dotace je ze strany hlavního města snižována pod únosnou mez. Současně se snižováním provozních dotací a provozních nákladů dochází k navyšování objemů poskytovaných služeb (objem přepravených osob a vozových km).
Finanční problémy dopravního podniku souvisí také s vadnou koncepcí rozvoje pražského metra. Metro vedené do polí (konečná stanice metra C Letňany) nebo do míst, kde poptávka zjevně neodpovídá kapacitě metra (prodloužení metra A směrem do Motola a na letiště) s sebou nesou vysoké provozní i investiční náklady, zároveň však nepřinášejí výrazně lepší nabídku cestujícím.

http://praha.zeleni.cz/14467/clanek/zamestnanci-dopravniho-podniku-nesmeji-pykat-za-chyby-bema-a-steinera/

 

 

PROSINEC

Radní pro životní prostředí Petr Štěpánek po třech letech odešel z Rady hlavního města Prahy

Spolupráce v Radě byla ukončena ze strany ODS po kritice radního Blažka kvůli projektu Opencard.

Za Štěpánkova působení v Radě byla přijata řada  koncepčních  materiálů. Poprvé po dvaceti letech byla v Praze vyhlášena nová chráněná území. V přípravě je šest dalších chráněných území. Radní byl úspěšný i ve výkupech pozemků a následném zakládání nových lesů. Kompletně přepracován byl projekt nové vodní linky Ústřední čistírny odpadních vod, čistička bude z velké části zakrytá parkem.  V oblasti odpadového hospodářství byla modernizována pražská spalovna. Bylo učiněno strategické rozhodnutí přejít v Pražských službách u vozidel z nafty na CNG. Byly otevřeny nové sběrné dvory, Praha se dostala na přední místo mezi kraji v ČR v recyklaci a byl zaveden plošný sběr bioodpadu Pražských služeb.
Byl založen program Čistá energie Praha, z kterého Pražané mohou čerpat dotace na instalaci zdrojů obnovitelné energie. Celosvětově unikátní projekt vytápění ZUŠ Na Popelce zbytkovým teplem z kanalizace patří mezi průkopnické pilotní projekty na snižování zátěže ovzduší i snižování produkce skleníkových plynů.
Na území Prahy běží projekty podporované z OPŽP ve výši přesahující jednu miliardu korun, převážně zaměřené na energetické úspory a snižování energetické zátěže.
Po desítkách let byly revitalizovány pražské potoky, rybníky a nádrže. V oblasti ekologické výchovy byla zřízena funkce krajského koordinárora a bylo zřízeno Středisko ekologické výchovy v Lesích HMP a město poskytlo dotaci pro vznik Domu ochránců přírody ČSOP v Michli. Byl opraven Toulcův dvůr.
Zásadní změny proběhly v oblasti cyklodopravy. Praha má nově desítky kilometrů cyklistických stezek a vyhrazených pruhů pro cyklisty, dokončen byl kompletní průjezd Prahou ze Zbraslavi k Mánesu a od Rudolfina na hranici Prahy u Draháňského údolí. Za poslední dva roky nezemřel v Praze na komunikacích s motor
ovým provozem žádný cyklista a Praha se stala z hlediska úrazovosti a úmrtnosti nejbezpečnějším krajem v celé ČR.


http://praha.zeleni.cz/14788/clanek/tiskova-zprava-petra-stepanka-k-odchodu-z-rady-hl-m-prahy/

http://praha.zeleni.cz/14789/clanek/prohlaseni-predsedkyne-prazskych-zelenych-petry-kolinske-k-odchodu-petra-stepanka-z-rady-hlavniho-mesta-prahy/

 

Zásady územního rozvoje nepomohou řešit zhoršující se kvalitu ovzduší a nárůst hluku v Praze

Zelení kritizují proces přípravy, kdy se Zásady územního rozvoje (ZÚR) schvalují až po projednání konceptu územního plánu a přitom mu měly předcházet. K Zásadám se také sešla celá řada připomínek a námitek, které měly být vypořádány na veřejném projednání. Samotný obsah Zásad územního rozvoje pak potvrzuje stávající neudržitelný rozvoj města.

Životní prostředí v Praze se průběžně zhoršuje, dochází k nárůstu dopravy, hluku a znečištění ovzduší.  Podle poslední srovnávací studie z 8. 12. 2009 se  Praha umístila na 24. místě ze 30 posuzovaných evropských metropolí a patří tak ke špinavým městům Evropy. Zásady územního rozvoje mají stanovit podmínky a limity pro další růst Prahy i pražského regionu. To se však nestalo a Zásady územního rozvoje jen potvrzují stávající trendy a projektové záměry, aniž by stanovily z hlediska ochrany životního prostředí a veřejného zdraví potřebné limity dalšího růstu. Také hodnocení vlivů na životní prostředí je nedostatečné.
Zuzana Drhová, zastupitelka hl. m. Prahy a členka výboru územního rozvoje k tomu řekla: „Považujeme za nepřijatelné, aby Zásady územního rozvoje nebyly dostatečně vyhodnoceny z hlediska znečištění ovzduší a hluku a aby se plánovaly ve městě dopravní stavby, které povedou přes území, které je už dnes zatíženo hlukem a znečištěním ovzduší nad zákonem povolené limity.“

 

http://praha.zeleni.cz/14783/clanek/zasady-uzemniho-rozvoje-nepomohou-resit-zhorsujici-se-kvalitu-ovzdusi-a-narust-hluku-v-praze/

 

 

Zastupitelé SZ nepodpořili návrh rozpočtu Prahy pro rok 2010

Hlavním důvodem je struktura výdajů v kapitole Doprava, která představuje 46 procent celého rozpočtu města.  Investiční výdaje v kapitole Doprava činí téměř 11 miliard korun, ale pouze 14 % procent z této částky – tedy jedna a půl miliardy – je určeno pro rozvoj veřejné dopravy, zbylé peníze jdou do rozšiřování silniční sítě.

“Zelení již v září navrhli, aby investice do veřejné dopravy byly v rozpočtu pro rok 2010 ve stejné výši jako investice do silniční infrastruktury. ODS má však jiné priority a veřejnou dopravu, kterou využívá většina Pražanů, pomalu, ale jistě likviduje,” komentovala návrh rozpočtu předsedkyně klubu zastupitelů Petra Kolínská.

V kapitole Doprava zcela chybí investice do rozvoje tramvajové sítě, nákup nových tramvají nebo bezbariérové zpřístupnění stanic metra, peníze se nenašly ani pro budování záchytných parkovišť na okrajích města nebo přípravu mýtného systému.

Zelení také kritizují snížení příspěvku na projekty, které zlepšují podmínky pro pohyb dětí v hustém dopravním provozu. “BESIP dostává každý rok méně, v předminulém roce to bylo 50 milionů, minulý rok 40 a příští rok to bude už jen 30 milionů,” uvedla Petra Kolínská.

 

http://praha.zeleni.cz/14793/clanek/zastupitele-sz-nepodpori-navrh-rozpoctu-prahy-pro-rok-2010/