13. 8. 2011
Obyvatelé Braníka, Krče i Chuchle se bouří proti návratu kamiónů na Městský okruh. Podle dopravní politiky hlavního města mají být kamiony vymístěny na vnější Pražský okruh. Tak se také stalo po zprovoznění úseku Slivenec – Jesenice. Starosta Prahy 4 Horálek a náměstek primátora Březina však chtějí kamiony vrátit, zatím v noci, na Městský okruh, konkrétně na Jižní spojku, Barrandovský most a Strakonickou.
„Plánovaný návrat kamiónů na Jižní spojku a Barrandovský most je v rozporu se všemi koncepčními materiály města, především s Akčním protihlukovám plánem a s Dopravní politikou města. Kamiony podle nich nemají být vůbec vpouštěny dovnitř Pražského (vnějšího) silničního okruhu,“ kritizuje návrh Horálka a Březiny někdejší radní HMP a dnes opoziční zastupitel v Praze 4 Petr Štěpánek: „Při projednávání rozpočtu hlavního města jsem navrhl zařadit prostředky na výstavbu polykarbonátového ochranného tunelu kolem ulice Spořilovské. Ruku pro nezvedli ani předseda klubu ODS v Praze 4 a radní HMP Lohynský ani náměstek Březina. Dnes by vedle Spořilováků chtěli poškodit i obyvatele Krče, Bráníka, Chuchle a Lahovic. To je absoulutně nepřijatelné.“
„Zelení požadují, aby hlavní město nepřijímalo další polovičatá řešení, ale naopak podniklo účinné kroky k řešení neúnosné situace na Spořilově. Možným řešením je překrytí Spořilovské tubusem z polykarbonátu, který by se dal instalovat poměrně rychle a významně by snížil hluk a částečně odvedl i exhalace,“ navrhuje řešení předsedkyně Zelených v Praze 4 a místní zastupitelka Iva Kotvová.
Obavy sdílejí i obyvatelé Barrandova. Bojí se, že spousta dopravců podlehne pokušení krátit si úsek mezi Barrandovským a Pražským okruhem právě přes Barrandov. Náměstka Březinu už kvůli tomu kontaktovalo vedení páté městské části. Na úterní radu se chystají jak zelení s peticí, tak místní občanská sdružení.