4. 3. 2012
Zelení tvrdí, že náměstek pražského primátora Josef Nosek by měl odstoupit ze své funkce. Rok neúspěšně vedl územní rozvoj v hlavním městě ČR, nyní už čtyři měsíce prosazuje v oblasti dopravy kroky, které zásadním způsobem poškozují většinu Pražanů i Středočechů. Pod Noskovým vedením se rozpradají dopravní systémy, které dobře sloužily občanům.
Navíc, když ještě uvážíme Noskův hřích z minulého volebního období, kdy jako starosta Prahy 8 prosadil tři týdny před volbami rozdílem jediného hlasu stavbu nové radnice s komerčním centrem za 1,2 miliardy korun, primátor Svoboda by měl být soudný a měl by vyzvat Noska k rezignaci.
„Členství Josefa Noska v tzv. kmotrovské koalici ODS + ČSSD i v současné tzv. reformní radě ODS + TOP09 je více než problematická. Nečekali jsme zázraky, ale reálný výsledek působení Noska v radě je opravdovým zklamáním. Omezování veřejné dopravy (zrušení nočního metra, razantní plány na omezení dalších spojů) i nulový pokrok v oblasti pěší a cyklistické dopravy, nedostatečné řešení problému hluku a znečištění ovzduší způsobeného individuální automobilovou dopravou, neexistence nízkoemisní zony na území Prahy, ořezávání plánů na záchytná parkoviště P+R na předměstí nebo problematické výběrové řízení na generálního ředitele Dopravního podniku hl. m. Prahy – to je jen několik vážných problémů tohoto komunálního politika,“ poznamenává člen vedení pražské SZ Ondřej Rut.
„Nosek selhal při tvorbě územního plánu, obdobně katastrofálně si teď vede v oblasti dopravy. Už napotřetí se pokouší netransparentně obsadit místo ředitele Dopravní podniku hl. m. Prahy, což tuto společnost destabilizuje. Na bodu nula je výstavba cyklostezek – město šlo z investic ve výši skoro čtvrt miliardy korun v roce 2009 na pouhých třicet miliónů. Neštěstím je neřešení hluku z dopravy – trpí Spořilov, obyvatelé kolem Jižní spojky, v Holešovičkách i v Běchovicích, Noska to nechává zcela klidným a na protihluková opatření má město nějakých 20 miliónů korun, což nevyřeší ani jednu zatíženou lokalitu,“ říká předseda pražských zelených Petr Štěpánek.
„Praha potřebuje na místě dopravního radního osvícenou a moderně myslící osobnost, která dokáže uvažovat jinak než ve stereotypech 60. let minulého století. Praha potřebuje masivní rozvoj veřejné dopravy společně s útlumem dopravy individuální. Praha potřebuje plánovat svůj dopravní rozvoj v těsné spolupráci se Středočeským krajem, musí vymést dopravní stoky typu Severojižní magistrála a nedopustit se nových osudových chyb – třeba výstavby vnějšího silničního okruhu přes Suchdol. Je Josef Nosek schopný takové změny?,“ ptá se zastupitel z Prahy 8 a člen vedení zelených v hlavním městě Petr Vilgus.
Tisková zpráva Strany zelených v Praze ze dne 4. 3. 2011
Fotografie: cs.wikipedia.org – Aktron, CC-BY-SA