26. 1. 2010

Pražská organizace Strany zelených vítá návštěvu kontrolní mise UNESCO, jejímž cílem je zjistit dopad stavby největšího tunelu pražské radnice – silničního komplexu Blanka – na městskou památkovou rezervaci.

Tisková zpráva Strany zelených v Praze ze dne 26. ledna 2010

Zelení jsou dlouhodobými odpůrci výstavby Městského okruhu, který dále zhorší kritickou dopravní situaci v Praze. Místo automobilové dopravy SZ žádá růst investic do veřejné dopravy, zejména do tramvajových a železničních tratí.

Petra Kolínská„Zelení kritizují výstavbu Městského silničního okruhu a zejména tunelového komplexu Blanka už od přípravy územního plánu Prahy na konci 90. let minulého století. Tunel Blanka a související stavby devastují jak kvalitu života v městě, tak historický půvab staré Prahy. Městský okruh, který bude sloužit jako kapacitní vnitroměstská dálnice, povede jen několik set metrů od nejvýznamnější české památky – Pražského hradu. Současné vedení města, které je plně v rukou ODS, v podstatě realizuje stavby připravené komunistickými plánovači před
více jak 40 lety. Tyto plány však vycházely z naprosto odlišné dopravní situace, než je dnes,“ zdůrazňuje předsedkyně pražských zelených Petra Kolínská.

Petr Vilgus„Náklady na budování Městského okruhu nese město. Mnohamiliardová investice Prahu vysává natolik, že utlumuje přísun peněz do veřejné dopravy. Tato praxe, kdy většina finančních prostředků jde do neekologické automobilové dopravy, je naprosto nepřijatelná,“ dodává zastupitel z Prahy 8 Petr Vilgus.

„Tunel Blanka a další stavby Městského okruhu stojí desítky miliard a paradoxně dále zhoršují dopravní situaci v Praze. Vytvářejí falešný pocit, že auto je nejvhodnější prostředek pro cestování po městě. Naším receptem na řešením kritické situace v pražské dopravě je omezení vjezdu automobilů do centra, vytvoření záchytných parkovišť na okrajích města a u vlakových zastávek ve Středočeském kraji a zejména masivní investice do veřejné dopravy – tramvají či vlaků,“ konstatuje Petr Vilgus z pražské Strany zelených.

„Tunel Blanka bohužel není poslední kontroverzní a drahou dopravní stavbou, která se v Praze připravuje. Městský okruh má dále pokračovat přes území Prahy 8 a Prahy 3 do Prahy 10. Další čtvrti mají zažít devastující vliv silniční dopravy na kvalitu života jejich obyvatel. Zelení vyzývají primátora Béma a prvního náměstka Blažka, aby po dokončení Blanky ukončili další tunelování hlavního města České republiky,“ dodává Petra Kolínská.