1. 7. 2008
Tam, kde se dnes prohánějí psi, a prakticky na dosah ruky od matek s kočárky, bruslařů a cyklistů má být dle záměrů vedení města vybudována tramvajová trať, která má nahradit přerušené spojení z třídy Milady Horákové. Několik let trvající výluka tramvají je způsobena stavbou dálničního tunelového komplexu Blanka.
Tisková zpráva Krajské organizace Strany zelených Praha
Podle dostupných informací má koridor tramvaje vést přímo do sadů z ulice Chotkovy kolem bašty sv. Tomáše, projít přes současné stanoviště autobusů za tramvajovou smyčkou a poté opět vstoupit do sadů (viz schema ).
„Město sice připravovalo megalomanskou stavbu dálnice v bezprostřední blízkosti pražské památkové rezervace desítky let, ale přípravu náhradních tras pro veřejnou dopravu zcela podcenilo. Nyní se snaží zbrkle reagovat na situace, které bylo možné předvídat dlouho dopředu. I zde však platí: práce kvapná, málo platná,“ komentuje záměr města Petra Kolínská, předsedkyně klubu zastupitelů hlavního města za Stranu zelených.
Předseda Strany zelených na Praze 7 a jeden z lídrů kampaně Zachraňme Letnou Ondřej Mirovský k tomu dodává: „Se stavbou případné tramvajové tratě je spojeno zásadní riziko nevratné devastace sadů, navíc není nikým doložena nutnost této stavby. Návrh projektu vznikl ze dne na den, není obsažen ani ve schváleném rozpočtu města.“
Negativa spojená s výstavbou náhradní tramvajové tratě
· tramvajová trať poškodí na několik let Letenské sady jako odpočinkovou relaxační zónu
· dojde k další likvidaci zeleně – kácení min. 50 stromů a záboru zelených ploch
· vysoké investiční náklady (odhad 100 milionů) a absence řádného projednání a schválení projektu
Strana zelených proto vyzývá primátora a další zástupce města odpovědné za realizaci projektu, aby upustili od nákladné a škodlivé výstavby náhradní tramvajové trati a pro zlepšení dopravy zajistili pro náhradní autobusovou linku X1 samostatný jízdní pruh v obou směrech a využití nejmodernějších vozů, které má DP k dispozici.
V Praze 1.7.2008