17. 12. 2009

Hlavním důvodem je struktura výdajů v kapitole Doprava, která představuje 46 procent celého rozpočtu města.

Tisková zpráva Klubu zastupitelů Strany zelených v ZHMP ze 17.12.2009

Investiční výdaje v kapitole Doprava činí téměř 11 miliard korun, ale pouze 14 % procent z této částky – tedy jedna a půl miliardy – je určeno pro rozvoj veřejné dopravy, zbylé peníze jdou do rozšiřování silniční sítě.

“Zelení již v září navrhli, aby investice do veřejné dopravy byly v rozpočtu pro rok 2010 ve stejné výši jako investice do silniční infrastruktury. ODS má však jiné prirority a veřejnou dopravu, kterou využívá většina Pražanů, pomalu, ale jistě likviduje,” komentovala návrh rozpočtu předsedkyně klubu zastupitelů Petra Kolínská.

V kapitole Doprava zcela chybí investice do rozvoje tramvajové sítě, nákup nových tramvají nebo bezbariérové zpřístupnění stanic metra, peníze se nenašly ani pro budování záchytných parkovišť na okrajích města nebo přípravu mýtného systému.

Petra KolínskáZelení také kritizují snížení příspěvku na projekty, které zlepšují podmínky pro pohyb dětí v hustém dopravním provozu. “BESIP dostává každý rok méně, v předminulém roce to bylo 50 milionů, minulý rok 40 a příští rok to bude už jen 30 milionů,” uvedla Petra Kolínská.

Příloha – návrh kapitoly doprava rozpočtu HMP