10. 8. 2018
Skoro dva roky plýtvalo vedení Prahy 1 a zejména starosta Lomecký (TOP09) a radní pro dopravu Bureš (ODS) za přitakávání místní ČSSD penězi a energií spousty lidí, aby – poté, co s podobnou věcí před několika lety pohořeli na Kampě – tvrdohlavě prosadili zákaz jízdy na kole přes Náměstí republiky, Můstek nebo Staroměstské náměstí.
Poté, co vedení Prahy 1 ignorovalo řadu návrhů dopravních odborníků a hlavního města Prahy na realizaci úprav, které by soužití pěší a cyklistické dopravy zlepšily, ale nebyly by absurdně restriktivní, nezbylo než nám bránit se soudní cestou.
Společná obrana, pod kterou je podepsán po odborné stránce celopražský spolek Auto*Mat sídlící v paláci Lucerna a dva Zelení z Prahy 1, lídr opozice na Praze 1, předseda místních Zelených a kandidát na starostu Prahy 1 za Zelenou Pro Jedničku, sociální geograf Petr Kučera a ekonom, dříve člen vedení Auto*Matu Jakub Stránský, který bydlí s rodinou poblíž Staroměstského náměstí, uspěla. Soud souhlasil především s argumentem Petra Kučery, že radnicí Prahy 1 realizované řešení je naprosto nepřiměřené údajně řešenému problému.
Centrum Prahy a nás, jeho obyvatele sužuje mnoho podstatnějších problémů, než ty, které uměle vytváří TOPka, ODS a ČSSD ve vedení radnice. Další buzeraci ze strany vedení Prahy 1 vůči obyvatelům Prahy jsme se společně ubránili. Tu samou energii však měla Praha 1 vrhnout do společného řešení devastace centra projevy neregulovaného turismu a do zlepšování dostupnosti bydlení v centru.
Do letošních voleb vstupujeme opět jako Zelená Pro Jedničku, posíleni o řadu výsledků, o spolupráci zastupitele Sváti Karáska a o podporu mnoha z vás, kdo chtějí doposavad mafiánsko-kšeftařské fungování radnice Prahy 1 zásadně změnit.