22. 8. 2008
Náhradní tramvajová trať přes Letnou, která původně měla nahradit dopravu na rozkopané ulici Milady Horákové, možná nebude. Důvodem, proč magistrát přehodnocuje plány, je to, že by lidé tramvají jezdili příliš krátkou dobu. „Konečné rozhodnutí padne na konci srpna,“ sdělil včera radní Radovan Šteiner. Na zbytečnost nové trasy upozorňovali již dříve pražští zelení.
„Snažíme se výrazně zkrátit celkovou dobu výluk při stavbě městského okruhu a doba využití tramvajové trati by pak mohla být příliš krátká,“ vysvětlil Šteiner. Termín zprovoznění náhradní trati byl už dříve nejasný. Zatímco v květnu se na jednání pracovní skupiny pražského primátora hovořilo o tom, že trať bude zhruba za rok, dopravní ředitel Dopravního podniku hlavního města Prahy Petr Blažek v červnu řekl, že by mohla být v září, možná i dříve. Trasa přes Letnou patří k nejvytíženějším v metropoli, denně přepraví zhruba 65 000 cestujících. Trať, jejíž náklady se odhadují na 100 milionů korun, měla být dlouhá asi jeden kilometr. Čekal by ji běžný schvalovací proces, například získání povolení Prahy 7 a územní rozhodnutí.
Zelení: Raději autobusy
O výstavbě provizorní trati v trase souběžné se současnou náhradní komunikací rozhodla v květnu pracovní skupina primátora. Opatření mělo vyřešit pražskou hromadnou dopravu v době výstavby tunelového komplexu Blanka. Na její zbytečnost upozornila pražská Strana zelených. Stavba nové trasy je podle Ondřeje Mirovského (SZ) nadbytečná, nákladná a poškodí Letenské sady. Zelení místo toho navrhují zlepšit v místě podmínky pro průjezd autobusů.
Pracovníci budují část vnitřního městského okruhu podle plánu, žádný přelom se nyní na stavbě podle mluvčího společnosti Metrostav Františka Poláka nechystá. „Teď jak jsou nastaveny objízdné trasy, tak chvíli vydrží,“ řekl Polák. „Pořád máme představu, že to půjde do provozu v roce 2011,“ uvedl Polák.
Na Letné se začalo stavět v polovině loňského roku. Nyní se stavebníci blíží ke Spartě, práce začaly už také na Prašném mostě.
Zdroj: Lidové noviny 22.8.2008