7. 2. 2008
Pro Rohanský ostrov není hrozbou výstavba nových obytných budov, ale houstnoucí automobilový provoz.
Vyplývá to z ankety mezi odborníky na ochranu životního prostředí. Kritičtější je k zástavbě ostrova v osmé pražské části jen Strana zelených, podle níž se ostrov ohrožený záplavami k bydlení nehodí.
„Z pohledu ochrany životního prostředí nejvíce hrozí dopravní zátěž,“ řekl včera Martin Braniš z Ústavu pro životní prostředí Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy. Pokud bude vjezd, příjezd a odjezd regulován rozumnými a účinnými opatřeními a na ostrově nebudou stát výškové budovy, může podle Braniše být Rohanský ostrov příjemnou navazující součástí Karlína. Neúměrně by ale podle něj doprava zatížila ostrov v případě, kdy by na něm firmy postavily supermarkety nebo sklady.
Kritičtěji se k možné výstavbě staví Strana zelených v Praze 8. „Toto území ležící v záplavové zóně není vhodné pro bydlení,“ uvedla předsedkyně Šárka Drahorádová. Před případným opakováním přírodní katastrofy dnes ale podle města chrání zábrany a většina parcel, jež se v soutěži nabízí, je v chráněné části ostrova.
Ostrov by ale podle zelených měl sloužit spíše k rekreaci nebo sportu.