13. 10. 2010

Propad při ražbě tunelového úseku Brusnice, k němuž došlo 5. července, hodlá Rada hlavního města Prahy vyřešit náhradou škody ve výši 9,56 milionů korun. Tu by měla zaplatit společnost Metrostav. Podle koalice Strany zelených a Evropských demokratů však metropole vůbec nezohledňuje odpovědnost stavebního dozoru a současně veřejnosti zatajuje odbornou analýzu společnosti BUNG CZ, která s případem úzce souvisí.

Petra Kolínská„Doposud neexistuje nezávislé posouzení kvality práce stavebního dozoru. To je přitom zcela klíčové pro to, aby bylo možné určit, kdo vlastně škodu zavinil,“ říká Petra Kolínská, zastupitelka hl. m. Prahy za SZ a lídr koalice SZ a ED. „Aniž bychom chtěli obhajovat zhotovitele stavby, myslíme si, že vedení města svým postupem vznáší nepodložený návrh,“ dodává Jiří Witzany, zastupitel hl. m. Prahy za ED a lídr koalice SZ a ED.

Koalice Strany zelených a Evropských demokratů upozorňuje, že smlouva se společností IDS, která má zajišťovat kompletní stavební dozor projektu, povinnosti stavebního dozoru řeší nedostatečně. Rada hlavního města Prahy přitom dostala 9. července za úkol „zajistit zpracování ekonomické analýzy smluvních vztahů se zhotovitelem, projektantem a technickým dozorem investora včetně postupu uplatnění možných sankcí z případně vzniklých škod,“ jak vyplývá z tisku R 2224. Tyto analýzy nejsou dosud k dispozici

K nehodě došlo 5. července 2010 ve 23:31 hodin na stavbě Městského okruhu Myslbekova-Pelc Tyrolka, tunelový komplex Blanka (stavba 9515 Myslbekova – Prašný most). Důsledkem nehody byla ztráta stability nadloží tunelu, a tím vytvoření propadu v prostoru parkoviště za budovou Ministerstva kultury České republiky. Kráter měl rozměry zhruba 20 metrů do šířky a 35 metrů do délky. Šlo v pořadí již o třetí propad při budování stavby tunelu Blanka.