7. 8. 2008

Poté, co pražští radní zveřejnili plány na zrušení Masarykova nádraží, se strhl poprask. S plánem ostře nesouhlasí opoziční zastupitelé, ale také ministerstvo dopravy, České dráhy nebo Správa železniční dopravní cesty. Radním shodně vzkazují: Masarykovo nádraží se bourat nebude, je totiž potřeba.

Eva TylováMasarykovo nádraží je staré, slepé a Praha ho nepotřebuje. To tvrdí radní, kteří před dvěma dny odsouhlasili první krok k jeho zrušení. Sami tomu říkají trochu absurdně – přesunutí.

Martin LANGMAJER, pražský radní /natočeno včera/
——————–
My jsme se nerozhodli zrušit nádraží, my jsme se rozhodli ho přesunout na hlavní nádraží.

Filipa ŠEBOVÁ, redaktorka
——————–
S radními ale téměř nikdo nesouhlasí. Opozice dokonce otevřeně mluví o tlacích firem, které na pozemcích v centru chtějí stavět.

Eva TYLOVÁ, zastupitelka Prahy /SZ/
——————–
Je to velice neuvážené. Já si myslím, že na to velice tlačí developerské firmy.

cestující, Masarykovo nádraží v Praze
——————–
Ruší se nádraží zkrátka, pozemky se rozprodají, velké provize a tak podobně.

cestující, Masarykovo nádraží v Praze
——————–
Myslím, že to je nějakej byznys. Já, když jsem to včera slyšela v tý televizi, no, kterej blbec zase tohle to vymyslel.

Filipa ŠEBOVÁ, redaktorka
——————–
Ministerstvo dopravy ale v žádném případě nehodlá vlaky z centra vyhánět a vzkazuje – Masarykovo nádraží bude fungovat dál.

Jakub PTAČINSKÝ, mluvčí ministerstva dopravy
——————–
Ministerstvo dopravy si v tuto chvíli neumí představit model pražské dopravy bez Masarykova nádraží.

Petr ŠŤÁHLAVSKÝ, České dráhy
——————–
Těch sedm kolejí, které využíváme pro příměstskou dopravu, tam musíme nechat, protože tyto vlaky není možné nikam odklonit.

Filipa ŠEBOVÁ, redaktorka
——————–
Masarykovo nádraží je jednou z nejvytíženějších stanic. Ročně ho využije asi deset milionů cestujících. Pokud by se měly vlaky přesunout na hlavní nádraží, musel by se prokopat tunel. Jenže je tu metro, inženýrské sítě a kryty. Podle expertů by se muselo jít do hloubky až padesáti metrů.

Anna KODYSOVÁ, Správa železniční dopravní cesty
——————–
Je to otázka desítek miliard korun.

Filipa ŠEBOVÁ, redaktorka
——————–
S Masarykovým nádražím se například počítá i v případě rychlodráhy na letiště. A dopravní experti tu vidí další výhodu – v případě jakéhokoliv útoku je vždy lepší mít nádraží víc. Filipa Šebová, televize Prima.

Autor: Filipa Šebová

Zdroj: Televize Prima 7.8.2008