19. 3. 2008
Tramvaje by se na Můstek neměly již vracet. Alespoň zastupitelstvo Prahy 1 včera při projednávání podnětů do nového územního plánu hlavního města pro jejich zavedení nebylo.
Vrátit by se však tato doprava měla do horní části Václavského náměstí a propojit ho tak s Vinohrady. Také z Jindřišské k hlavnímu nádraží a do Bolzanovy ulice by měly tramvaje opět jezdit.
„Není důvod vracet je do spodní části Václavského náměstí. Nahoru ano, ale za předpokladu, že se podaří magistrálu přesunout za muzeum,“ řekl starosta Petr Hejma (ODS).
Široce se diskutovalo o případných podzemních garážích, kterých se plánuje v centru hned několik. Dvoje na Václavském náměstí, další na Senovážném, Klárově, Na Františku či v Hradební. Zejména zastupitelky neviděly důvod pro jejich výstavbu.
Podle Kateřiny Klasnové (Věci veřejné) nebudou podzemní parkoviště pro rezidenty, protože budou příliš drahá a jen přitáhnou do centra více aut. „Myslet si, že se vyprázdní Malostranské náměstí, když se postaví garáže na Klárově, je utopie,“ řekla.
Také ekotunel, s nímž se počítá pro zklidnění nábřeží, nenašel u všech kladnou odezvu. Podle plánů se předpokládá, že by vedl deset metrů pod hladinou Vltavy a auta by do něho zajížděla v Podolí a vyjížděla u Štefánikova mostu.
„Není to moc koncepční řešení. Autům se mají klást překážky,“ řekla Jana Titlbachová (SZ).
Zdroj: Právo 19.3.2008