9. 3. 2016
Jeden z hlavních předvolebních slibů Trojkoalice – zlevnění jízdného na MHD, nebylo ani populistické ani nezodpovědné. Po ročním fungování je jasné, že zlevnění ročních kuponů na 3650 Kč (10 Kč na den) nepřineslo snížení tržeb, jak se mnozí mylně domnívali, ale jejich navýšení.
Podle údajů Dopravního podniku se za minulý rok 2015 prodalo o 115 tisíc ročních kuponů více než v roce předešlém. Nižší cena tedy vyvolala skoro dvojnásobný nárůst prodeje oproti roku 2014.
Navzdory předpokládaným negativním dopadům zlevnění ročního kuponu příjmy Dopravního podniku vzrostly. Ten za jízdné v loňském roce utržil 4,387 miliard korun, což je oproti předcházejícímu roku nárůst o téměř 43 milionů korun. Samotné roční kupony vynesly meziročně o 55 milionů korun více.
„Jsem rád, že se nám v pražské MHD podařilo prosadit to, co výborně funguje i ve Vídni. Nárůst prodeje ročního předplatného o 78% považuji za velký úspěch a jen to potvrzuje naše předvolební sliby. I přes nižší cenu ročního kuponu stouply tržby za roční předplatné i celkově (viz přiložená tabulka),“říká předseda zastupitelského klubu Trojkoalice a starosta Prahy 4 Petr Štěpánek.
„Nárůst předplatitelů jízdného je dobrou zprávou také pro pražské ovzduší. Každý řidič, který přesedne na městskou dopravu, snižuje znečištění ovzduší a šetří životní prostředí v Praze“, říká radní hl. m. Prahy Jana Plamínková.
zdroj: http://www.trojkoalice.cz/media/levnejsi-mhd-funguje-penez-se-vybralo-vice/