29. 8. 2008

Lidé na Letné se zřejmě nedočkají tolik potřebného zklidnění této rušné části města. V prostoru mezi ulicemi Veletržní, Dukelských hrdinů a Strojnická se chystá výstavba nového administrativně-obchodního centra Holešovický trojúhelník. V blízkosti této lokality se již dnes buduje tunel Blanka. Místní obyvatelé tak budou svědky dalších stavebních prací.

Ondřej MirovskýZhoršení zdraví

„S ničím takovým nesouhlasím. Veletržní ulice v současnosti trpí velkým náporem dopravy a místní obyvatelé na to doplácejí zhoršením zdravotního stavu. Obávám se, že pokud se tu začne stavět, zvýší se hladina prachu a nejvíce na to doplatíme my, občané,“ zlobí se Dana Bartůňková, která bydlí nedaleko plánovaného staveniště.
Negativní ohlasy již obdržel i zástupce opozice sedmé městské části Ondřej Mirovský (Strana zelených). „Je důvod, abychom se obávali, že v místě zanikne zeleň, která se tam nachází. V těsné blízkosti je totiž park Stromovka. Proto si myslím, že investora nebude nikdo nutit k tomu, aby náhradní zelenou plochu vybudoval,“ řekl Deníku Mirovský. Jak to ale s výstavbou nového nákupního centra skutečně bude, není zatím jasné. „Na místě se zatím počítá s podzemními garážemi. Pravomocné stavební povolení pro jejich vybudování by mělo být vydáno ještě během léta. Investor nyní shání peníze pro demolici starého objektu, který v místě stojí. O nadzemní části se však zatím pouze jedná a žádná konkrétní řešení neexistují,“ uvedl starosta Prahy 7 Marek Ječmének (ODS). Místa v garážích by podle něj mohla sloužit i pro občany Letné. „Jistě by bylo dobré, abychom využili další parkovací místa pro rezidenty. I o tom se ale bude ještě jednat,“ dodal starosta.

Exkluzivní ceny

Podle Mirovského však nemá cenu být přehnaně optimistický. „Musíme si uvědomit, že stavbu bude platit soukromý investor. Proto lze předpokládat, že placená místa v garážích budou poměrně drahá. Bylo by jistě dobré, kdyby se radnici podařilo pro rezidenty získat exkluzivní ceny,“ dodává Mirovský.
Radnice do budoucna počítá s celkovým dopravním zklidněním v centrální části Prahy 7. Podle Ječménka by se měla tranzitní doprava přesunout z Argentinské do Bubenské ulice, kde by měla být svedena do podzemí. Z Argentinské by se pak měl vybudovat bulvár.

Autor: Tomáš Sazima

Zdroj: Pražský deník 29.8.2008