17. 3. 2010

  • Souhlasím s tím, aby Opencard sloužila především jako „chytrá jízdenka“ , a to bez zbytečného sběru a uchovávání osobních údajů uživatelů MHD.
  • Souhlasím s tím, aby další rozvoj karty město za podmínek, které je třeba prodiskutovat a pečlivě nastavit, převzal komerční subjekt (nejspíš banka).
  • Nemohu však souhlasit s tím, aby město pokračovalo v dosud extrémně neúspěšných pokusech udělat z Opencard komerčně úspěšný produkt.

Za zcela nepřípustné považuji záměr:

a) převést v tuto chvíli projekt Opencard do dceřiné společnosti Dopravního podniku. Projekt se tak dostane zcela mimo vliv a kontrolu zastupitelstva hlavního města. Zastupitelé  ztratí mj. možnost ovlivnit výběr strategického – komerčního partnera a nebudou moci stanovit podmínky, za kterých získá strategický partner přístup k projektu.

b) prodat data o chování kmenů uživatelů obchodním partnerům pro marketingové a obchodní účely

c) investovat další veřejné peníze do zavádění nových služeb Opencard . Tuto fázi má již zajišťovat na své podnikatelské riziko strategický partner.

V Praze dne 16. 3. 2010