30. 9. 2006

Strana zelených jde do voleb do Zastupitelstva hl. m. Prahy s uceleným návrhem na řešení přetížené dopravy v hlavním městě.

Zastaralou dopravní politiku města chtějí zelení nahradit koncepcí založenou na příkladech dobré práce velkých evropských měst. Prioritou je rozvoj městské železnice, radikální zlepšení podmínek pro chodce a cyklisty a průhledné hospodaření Dopravního podniku. Nadměrná automobilová doprava zásadním způsobem zhoršuje kvalitu života v Praze. Praha má nejvíce znečištěné ovzduší v ČR a hlavním zdrojem znečištění jsou automobily. Dvě třetiny Pražanů jsou postiženi nadměrným hlukem – zdrojem je opět zejména automobilová doprava. Intenzivní automobilová doprava v ulicích s sebou přináší nehody, zraněné a mrtvé.

Strana zelených nabízí řešení inspirované dlouholetými zkušenostmi evropských velkoměst i příklady dobré praxe měst v České republice. Budeme prosazovat rychlou modernizaci tramvají a autobusů – tiché tramvaje a autobusy na alternativní pohony bez emisí, rozšíření tramvajové sítě a samostatné pruhy pro autobusy. Budeme usilovat o postupnou přeměnu pražské veřejné dopravy na bezbariérovou.

Kandidátka Zuzana Drhová: „Jízdné v MHD musí byt nastaveno tak, aby bylo vždy finančně výhodnější používat veřejnou dopravu místo osobního auta. Budeme prosazovat, aby bylo MHD zdarma pro mladé lidi do 18 let, pro dospělé doprovázející dětí do 8 let, pro seniory nad 70 let. Budeme iniciovat změnu daňových zákonů tak, aby bylo pro zaměstnavatele výhodné přispívat zaměstnancům na veřejnou dopravu.“

Kandidát Petr Šlegr: „Železnice může nabídnout rychlé a komfortní spojení i uvnitř Prahy. Budeme prosazovat železnici tichou, s nízkopodlažními, komfortními vozy. Budeme usilovat o obnovu nepoužívaných železničních zastávek a výstavbu nových. Podpoříme co nejrychlejší revitalizaci Hlavního nádraží.“

Kandidát Petr Štěpánek: „Velkou pozornost budeme věnovat vzniku cyklostezek v širším centru města tak, aby se jízdní kolo stalo plnohodnotným a bezpečným dopravním prostředkem. Prosadíme dostatek vhodných míst pro parkování kol, upravíme křižovatky s ohledem na posílení bezpečnosti cyklistů. Budeme požadovat, aby 1% rozpočtu na dopravu šlo výhradně na rozvoj sítě cyklostezek.“

Jednička kandidátky Petra Kolínská: „Bezpečné, pohodlné a co nejkratší musí být též pěší cesty. Na světelných křižovatkách upravíme dopravní režim tak, aby zelená pro chodce svítila dostatečně dlouho a v častějších intervalech než dosud. Centrum města osvobodí od aut mýtné – zpoplatníme vjezd automobilů do pražské památkové rezervace s tím, že rezidenti a tělesně postižení budou mít vjezd zdarma. Vybrané peníze použijeme na zkvalitnění veřejné dopravy v Praze a na protihlukové úpravy v nejvíce dopravou postižených oblastech.“