7. 9. 2010
Strana zelených a Evropští demokraté považují dodatečnou prokazatelnou ztrátu Dopravního podniku za rok 2009 převyšující 1 mld. Kč i odhad finanční kompenzace integrované dopravy pro rok 2011 převyšující 15 mld Kč za doklad závažného podfinancování veřejné dopravy, na něž zastupitelé těchto stran dlouho upozorňují a které bude muset být razantně řešeno novým vedením města.
„Dopravní podnik hl. m. Prahy vyčísluje dodatečnou prokazatelnou ztrátu za rok 2009 na 1,022 miliardy korun. Přesto tuto ztrátu požaduje uhradit pouze 650 milionů korun. Důvodem uvedeného kroku je podle našeho názoru to, že vedení města, které je také zastoupeno v čele Dopravního podniku, nechce před komunálními volbami přiznat skutečný stav věcí,“ vysvětluje Jiří Witzany, zastupitel hlavního města Prahy a lídr koalice Strany zelených a Evropských demokratů.
Obdobný problém vidí koalice Strany zelených a Evropských demokratů také v případě Pražské integrované dopravy, u níž je předpokládaný odhad kompenzace pro rok 2011 ve výši téměř 10 miliard korun a požadavek krytí zesmluvněné obnovy vozového parku ve výši zhruba 5,5 miliardy.
„Okolo 15,5 miliardy korun, která je požadována v případě Pražské integrované dopravy, ukazuje, že proklamované provozní úspory jsou pouze virtuální realitou. Vzhledem k monopolnímu postavení je třeba, aby byl Dopravní podnik podrobován pravidelné a soustavné kontrole,“ říká Petra Kolínská, zastupitelka hlavního města Prahy a lídr koalice Strany zelených a Evropských demokratů.