10. 10. 2012
Ve středu 10. října 2012 bylo na Spořilově podepsáno memorandum k Dopravnímu desateru pro Spořilov mezi
Dr. Janou Růžičkovou zastupující sdružení SOS Spořilov a předsedou pražských
zelených a senátním kandidátem v Praze 4 Petrem Štěpánkem. Dopravní desatero vychází
především z dokumentů připravených a prosazovaných v době, kdy byl Petr Štěpánek
radním na HMP a na základě jeho poznatků z 10 let opoziční práce v Praze 4.
„Klíčovou součástí dohody je, že se jedná o opatření, která mohou být implementována OKAMŽITĚ. Je to například úplný obousměrný zákaz noční jízdy kamiónů Spořilovskou a
Jižní spojkou, okamžitá dopravní opatření jako zjednosměrnění Hlavní ulice, které
eliminují ze sídliště přelévající se dopravu z rychlostních komunikací, výměna
povrchů za tichý asfalt nebo instalace mobilních protihlukových stěn s následnou
výstavbou protihlukové clony zakrytím zářezu Spořilovské s parkovou úpravou,“
specifikuje opatření z desatera Štěpánek.
Memorandum k Desateru pro Spořilova.
Petrem Štěpánkem byl představen návrh souboru dopravních opatření k okamžitému
zklidnění v oblasti Spořilova a na přilehlých komunikacích pracovně nazvaný Dopravní
desatero pro Spořilov. Tato opatření vycházejí z mnohaletého působení zastupitele
Štěpánka v zastupitelstvu městské části Praha 4 a na základě dokumentů a opatření
připravovaných a prosazovaných Štěpánkem ve funkci radního hlavního města Prahy v
letech 2006-2009 (Akční plán snižování hluku pro aglomeraci Praha 2008, Opatření ke
zlepšení kvality ovzduší na území HMP – k nalezení na www.sos-sporilov.cz).
Zúčastnění se domluvili na dalším prosazování záměrů ke snižování hluku a emisí na
Spořilově se zvláštním důrazem na oblast Spořilovské ulice.
Spořilovskou, Štěrboholskou radiálu, SJ magistrálu a Jižní spojku
Spořilově za povrch snižující hlučnost (tzv. tichý asfalt)
spojky a D1 a jejich postupná náhrada trvalým řešením, nejlépe v podobě kombinace
úplného zakrytí s parkovu úpravou a polykarbonátového tubusu (obě opatření budou pro
Spořilov užitečná i po odvedení kamiónové dopravy).
pro přeplněné rychlostní komunikace.
dopravní politikou hl.m. Prahy i vlády ČR.
automobily splňující přísné emisní normy (nebude se vztahovat na rezidenty –
obyvatele Spořilova)
parkovací místa nezabírali lidé dojíždějící na metro a tramvaj)
tramvaje č. 11 končících na Nám. bří Synků a zkrácení intervalu metra C i mimo
špičku.