19. 6. 2014
Prahu 6 čeká zásadní změna. Zprovoznění nových stanic metra ovlivní život téměř každého obyvatele této části Prahy. Pro mnohé však bude překvapením, že to nebude změna k lepšímu.
Metro paradoxně zhorší kvalitu cestování pro ty, kdo bydlí v okolí Evropské. Výrazně omezen totiž bude počet tramvajových spojů. Hlavní město si zkrátka nemůže dovolit udržovat dva paralelní systémy veřejné dopravy v plné parádě. Nesouhlas vedení místní radnice (ODS a ČSSD) na tom těžko něco změní.
Je spíše s podivem, že dopady zprovoznění metra na celkovou organizaci dopravy řeší hlavní město i radnice Prahy 6 až nyní. U projektu za 25 miliard bych předpokládala včasnější a pečlivější promýšlení jeho kladů a záporů. Proč ke zhoršení dopravní dostupnosti dojde? Rozestupy mezi stanicemi metra jsou logicky větší než mezi tramvajovými. Využití nových stanic komplikuje i fakt, že jsou hodně hluboko. Navíc na trase Vítězné náměstí – Motol bude jezdit s největší pravděpodobností pouze každá druhá souprava, tzn. intervaly budou 8 minut a delší.
Hlavní město Prahy nemá žádnou ucelenou dopravní koncepci, kterou by v rozumných intervalech vyhodnocovala a aktualizovala. Dopravní projekty se realizují nahodile a na výsledku je to znát.
Více sledujte v pořadu České televize „Nedej se +“ dostupného on-line v iVysílání.