25. 2. 2008
Ekologickým aktivistům se podařilo v Letenských sadech zachránit část stromů před kácením. Zkomplikovali tím ale stavbu městského okruhu. Šestnáct stromů mělo původně padnout za oběť silnici, která má dočasně vést kolem staveniště tunelu Blanka.
Martin VOKUŠ, mluvčí, městská část Praha 7
——————–
Bylo odborem životního prostředí Úřadu městské části Praha 7 vydáno povolení k pokácení na čtyři, které by měly mít tedy sníženou vitalitu.
Luděk JÍRA, redaktor
——————–
Ekologičtí aktivisté ale výsledek nepovažují za výhru a opakují, že nechtějí cestu kolem staveniště, která bude zasahovat do Letenských sadů.
Ondřej MIROVSKÝ, zastupitel, městská část Praha 7 /Strana zelených/
——————–
Původní dohodou bylo, že se ta doprava vyřeší v tom profilu ulice Milady Horákové.
Radovan ŠTEINER, radní pro dopravu, Magistrát hlavního města Prahy /ODS/
——————–
Vybírali jsme z několika variant. Zvolili jsme tu, která je daleko, daleko nejohleduplnější. Pokud by taková náhradní komunikace provizorní nebyla vystavěna, pak by došlo k úplnému dopravnímu kolapsu na Praze 6 i na Praze 7.
Luděk JÍRA, redaktor
——————–
Investor okruhu, hlavní město, se proti rozhodnutí odboru životního prostředí Prahy 7, kterým se omezuje kácení, možná odvolá, přímo v trase objízdné silnice totiž má zůstat stát minimálně jeden strom.
Jan WINKLER, ředitel, odbor ochrany prostředí, Magistrát hlavního města Prahy
——————–
Jestliže si vezmu investici za dvacet čtyři miliard městského okruhu jako strategického systému dopravního Prahy, tak je to dost peněz na to, aby investor, si myslím, mohl věnovat statisíce na to, aby ošetřil kvalitně tento strom, který asi si zasluhuje prostě nějak přežít.
Luděk JÍRA, redaktor
——————–
Tuto lípu čeká přesazení nebo pila. Odbor ochrany prostředí pražského magistrátu totiž bude jako odvolací orgán zřejmě posuzovat jednu z těchto variant, aby stavba městského okruhu mohla pokračovat.
Ondřej MIROVSKÝ, zastupitel, městská část Praha 7 /Strana zelených/
——————–
Koncept vlastně obchvatu tranzitního hlavního města Prahy je nedořešen v tom smyslu, že se nejdřív měl vystavět ten vnější okruh a teprve poté ten vnitřní okruh. Takhle si vlastně automobilisté zvyknou jezdit, jezdit vlastně v centru města.
Radovan ŠTEINER, radní pro dopravu, Magistrát hlavního města Prahy /ODS/
——————–
Strana zelených je ta, která blokuje výstavbu pražského okruhu, vnějšího okruhu kolem Prahy, takže je to od nich velmi pokrytecké.
Luděk JÍRA, redaktor
——————–
Vnitřní okruh Malovanka – Pelc-Tyrolka spojující severní a západní část metropole by měl být zprovozněn koncem roku 2011.