12. 12. 2008
Radnice sedmé městské části přichází s řešením dopravní situace na svém území
Radnice Prahy 7 se rozhodla pomoci přetíženým ulicím. Představila velkolepý plán. Podle něj by se za deset let řidičům objevily za mostem Barikádníků dvě varianty cesty: nový tunel vedoucí přímo na nábřeží nebo objízdná trasa podél Vltavy.
Projekt připravuje sedmá městská část zatím jako podklad pro změny územního plánu pro rok 2010. „Základní cíl je uklidnění rezidenční části obvodu a svedení dopravy pryč,“ řekl mluvčí Prahy 7 Martin Vokuš s tím, že by stavba ulehčila Argentinské ulici a zamezila prostupu tranzitní dopravy do ulic Veletržní a U Výstaviště.
„Argentinská je jedna z pražských páteřních komunikací, kde se tvoří kolony. Řešení je nutné, ale kolik bude stát?“ ptá se dopravní odborník Pavel Kuchálik z Ústředního automotoklubu.
Cenu projektu zatím radnice nezná. „Jsme ve fázi návrhů, co je možné, a co není. Detailní kroky vedoucí k realizaci budeme řešit až poté, co se schválí územní plán,“ sdělil Vokuš. Radnice tak zatím neví ani to, kolik proudů budou nové komunikace mít.
Odborníci na projektu nejvíce chválí tunel.
„Kdyby splnil všechna hygienická kritéria, bylo by to krásné řešení. Tím se úplně změní příjezd od Prahy z Teplic, kde je jen jedna možná cesta do centra. A tak i banální nehoda u mostu Barikádníků způsobí chaos v celé čtvrti. A riziko nehody je stále,“ řekl Kuchálik.
Dopravní řešení má však i své odpůrce. „Znamená to tedy, že tunel Blanka nezachrání Prahu 7 před auty?“ diví se zastupitelka na magistrátu Petra Kolínská. „Nová dálnice se tu staví nejen kvůli současnému stavu dopravy. V Bubnech má vzniknout nový Manhattan, komplex bytů a kanceláří, kde najde práci až 60 tisíc lidí, a dalších 15 tisíc lidí se tam nastěhuje, což razantně změní dopravní situaci,“ řekl magistrátní zastupitel Karel Jech.
Podle radnice je vše v pořádku. „Určitě chceme tyto úpravy i v návaznosti na stavbu v Bubnech, ale hlavní je uvolnit rezidenční centrum naší čtvrti,“ řekl Vokuš s tím, že radnice však se změnou dopravní situace počítá. „Tento projekt tvoříme paralelně s Blankou, neboť hustota dopravy může stoupnout,“ řekl Vokuš.
Zastupitelé, kteří nesouhlasí s plánem radnice, zkusí ještě bojovat. „Pokusíme se rozvést jednání s developery i radnicí a projekt trochu pozměnit,“ řekl Jech.
Podněty radnice už magistrát posoudil a zapracoval je do konceptu územního plánu pro rok 2010. „Považuji za velice pozitivní, že nám hlavní město dalo možnost zapojit se do procesu tvorby nového územního plánu hned od počátku,“ řekl starosta Prahy 7 Marek Ječmének.
Podle informací radnice by komplex dopravních staveb mohl stát nejdříve za deset let. „Nápad se však musí opírat o dlouhodobé statistiky, které vyloučí, že by lidé novou objízdnou trasu nakonec nepoužívali,“ podotkl Kuchálik.
Autor: Markéta Slomková
Zdroj: Lidové noviny 12.12.2008