26. 11. 2009

Koncept nového územního plánu Prahy by mělo město kvůli mnohým pochybnostem stáhnout, tvrdí městské části Suchdol, Dolní Chabry a občanská sdružení.

Vedle vágního vymezení pozemků pro veřejně prospěšné stavby napadají především ze zákona nutné vyhodnocení vlivů na udržitelný rozvoj. Zásadní pro ně je hlučnost dopravy.

Zuzana Drhová„Jde o vážné nedostatky, hluk je jedna z největších zátěží města,“ řekla Právu městská zastupitelka Zuzana Drhová (SZ). Podle ní by měla být jasně definována nadlimitní hluková zátěž na plošnou jednotku. „Z konceptu by mělo být jasné, jaká je kde hluková zátěž a kolika lidí se dotýká. To z něj ale nevyčtete,“ doplnila Drhová. Větší míru hluku produkují i nové stavby, zejména tím, že přitahují dopravu.

Problém je i dráha

Podle Luďka Šikoly z Ekologického právního servisu může jít o zásadní věc z hlediska práva. „Pokud tam tyto vady zůstanou, určitě je nový územní plán úspěšně žalovatelný,“ řekl Šikola.

Odpůrcům plánů města ze severu Prahy, ale i z Běchovic jde především o podobu obchvatu metropole. Problémem je také paralelní vzletová a přistávací dráha ruzyňského letiště. Lidé z okolí dlouho chystaných kontroverzních staveb chystají zároveň připomínky ke konceptu územního plánu. Žádají vypustit některé přivaděče k chystanému obchvatu.

„Chceme, aby se jižní varianta severozápadní části silničního okruhu zrušila,“ řekl Právu suchdolský zastupitel Pavel Beneš.
Podle starosty Suchdola Petra Hejla konceptu také chybí posouzení vlivu na lidské zdraví a nejsou v něm ani vymezeny pozemky, kterých se dotýkají veřejně prospěšné stavby.
Iniciativa Auto*mat žádá zklidnění dopravy v centru metropole.

Zdroj: Právo 25.11.2009