24. 9. 2015

Během několika dní po dlouho odkládaném otevření tunelu už si mohli řidiči na vlastní kůži otestovat, jaké dopady má Blanka na dopravní situaci v Praze. Zatímco v Praze 7 a na magistrále prozatím dochází k úbytku dopravy, v Praze 6 se v okolí vjezdů a výjezdů z Brusnického tunelu tvoří lokální kolony a provoz se oproti předchozímu stavu zahustil. Tyto problémy lze však řešit.

Strana zelených již před dvěma měsíci představila podrobný plán obsahující konkrétní řešení pro maximální využití potenciálu po otevření Blanky, který je podpořen také aktuální studií z dílny Automatu. „Otevření tunelu Blanka musí být vnímáno především jako začátek nové etapy dopravní politiky Prahy, kdy je nutné urychleně omezit transit aut na povrchu a otevřít ulice chodcům a cyklistům,“ komentuje nutné kroky předseda pražských zelených Ondřej Mirovský.

Dejme chodcům delší a častější zelenou!

„Okamžitým krokem i bez stavebních opatření je nyní přeprogramování světelné signalizace na přechodech tak, aby mohli chodci pohodlně přecházet. Zelená musí svítit déle a častěji,“ dodává Ondřej Mirovský.
Chceme urychleně zavést MHD do tunelu

Prioritou Strany zelných je také využít tunely nejenom pro auta, ale také pro veřejnou dopravu. “Abychom mohli Blanku označit za dobrou investici, nestačí do ní pustit auta. Je po-třeba ji využít také pro expresní autobusy MHD a na povrchu musí auta uvolnit prostor chodcům,” říká místostarosta Prahy 6 Petra Kolínská.

V následujících týdnech budeme z úrovně městských částí a v rámci zastupitelstva hl. města Prahy postupně žádat o úpravy dopravního režimu a o stavení úpravy tak, abychom konce roku 2016 maximálně využili potenciál dokončených tunelů

 

Kontakty:

Ondřej Mirovský, předseda Strany zelených v Praze, tel. 724 833 286